Terug van vakantie

Werken aan weerstand en concentratie

De (school)vakantie is voorbij. De tijd van relaxen en uitslapen is weer voorbij en het vroege opstaan en de dagelijkse werkzaamheden in een strak ritme zijn weer begonnen.
Niet alleen wennen voor volwassenen, maar ook voor de kinderen. Het is weer stilzitten en opletten in de klas. Bovendien breekt meestal een paar weken na de zomervakantie weer een griepgolf uit op scholen.

De traditionele Chinese Geneeskunde kan helpen uzelf en uw kinderen wat sneller te laten wennen aan het ritme en de weerstand te ondersteunen.

Hiermee kunt u eenvoudig thuis beginnen met te letten op wat u eet. Voedingsmiddelen die de weerstand verbeteren zijn o.a.:
- kort verwarmde rettich en radijs (drie minuten in heet water).
- ui en prei.
- kort gekookte koolsoorten.
- scherpe voedingsmiddelen, zoals peper en gember.
- hete citroendrank (vers citroensap aanlengen met kokend water, eventueel wat honing erbij).

Ook kunt u uw concentratie verbeteren en onrust verminderen met:
- warme thee met honing of - 's avonds - gemberthee.
- voedsel met een neutrale smaak zoals stamppotjes met suddervlees, pannenkoeken, poffertjes of tosti's.

Wilt u meer hierover weten of heeft u wat hulp nodig, neem gerust contact met me op.

Vet, suikerrijk en heet gekruid voedsel kunt u beter even laten staan net als koud en waterrijk voedsel, zoals ijs, watermeloen, komkommer en koude dranken.Deze belemmeren de werking van de Milt-energie en verhinderen geconcentreerd werken.